SiteLogo

فواید ماسک مو - چرا باید از ماسک مو استفاده کنیم

کیمیا سلطانی 11 شهریور 1402
0 941
فواید ماسک مو - چرا باید از ماسک مو استفاده کنیم

موهای زیبا و سالم نتیجه‌ی مراقبت مداوم و توام با عشق و محبت هستند. بنابراین باید با رسیدگی، تغذیه و مرطوب نگهداشتن موها، حسابی از تارهای ظریف و حساس مو مراقبت کرده و استفاده از وسایل یا رفتارهایی را که باعث آسیب به مو می‌شود، به حداقل رساند. مزایای استفاده از ماسک مو به قدری در داشتن موهای شاداب، خوش حالت و سالم موثر است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. به همین دلیل هم اکثر افرادی که موهای آسیب‌دیده، مستعد خشکی، ضعیف یا… دارند و به دنبال روش‌های تقویت‌کننده بسیار موثر می‌گردند، ماسک‌ مو اصل را برای روتین موی خود انتخاب می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید مزایای استفاده از ماسک مو دقیقا چیست و چرا باید از این محصول مراقبت از مو، استفاده کنیم، همراه ما باشید. در این مطلب از مجله زیبایی سوراو، فواید استفاده از ماسک مو را با شما در میان خواهیم گذاشت.

ماسک مو چیست؟ + معرفی ماسک مو بدون سولفات
ماسک مو چیست؟ + معرفی ماسک مو بدون سولفات
ماسک مو، یکی از محصولات مو است که موهایی زیبا، خوش حالت و سالم، برای شما به ارمغان می‌آورد. برای همین برندهای تخصصی پوست و مو محصولات مختلفی برای تقویت و تغذیه بهتر موها تولید می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید کار ماسک مو واقعا چیست؟ و استفاده از آن چه م

چرا باید از ماسک مو استفاده کرد؟

معمولا یک ماسک مو را می‌توان یک نرم کننده عمیق و بسیار مغذی برای مو دانست. با این تفاوت که اجازه می‌دهیم مدت بیشتری روی موها بماند و رشته‌های مو یا پوست سر را تغذیه کند. البته این ماسک‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز اصلی انواع مو ساخته‌شده است. بنابراین مصرف کننده می‌تواند متناسب با انتظاری که از یک ماسک مو دارد، آن را انتخاب کرده و از مزایای استفاده از ماسک مو بهره‌مند شود. به طور کلی ماسک موها کمک می‌کنند موهای شما صاف، براق، قوی و مرطوب باشد.

یک ماسک مو با داشتن مواد مغذی مختلف می‌تواند موها را تقویت و نرم کند. همچنین از تارهای مو در برابر خشکی، نازک شدن و شکنندگی یا حتی آسیب‌های متداولی مانند موخوره و وز شدن موها جلوگیری می‌کند. اگر موها آسیب دیده‌اند و نیاز به ترمیم دارند یا دچار خشکی، ضعف و… شده‌اند، استفاده از ماسک موهای ترمیم کننده و مرطوب کننده می‌تواند طراوت و شادابی قبلی مو را برگرداند.

در واقع موهایی که نیاز به احیا و تقویت دارند یا تارهایی نازک و خشک ضعیف دارند، مخاطبان اصلی ماسک موها هستند. چرا که می‌توانند بیشترین نتیجه را از استفاده از ماسک ببینند. به خصوص آن دسته از خانم‌هایی که از سشوار، حالت دهنده‌های مو (فر کننده و اتو مو) استفاده می‌کنند و موهایشان را در معرض دمای بالا یا مواد شیمیایی رنگ موها قرار می‌دهند، می‌توانند با کمک یک ماسک مو، حالت مات، خشک و ضعیف شده‌ی تارهای مو را که نشان دهنده آسیب دیدن موها است، جبران کنند.

برخی از ماسک‌های مو اختصاصا برای تقویت ریشه‌ی مو و پوست سر ساخته شده‌اند. مزایای استفاده از ماسک موهای گفته شده برای رفع شوره سر، تقویت و تغذیه ریشه‌ها و حتی کمک به ضخیم شدن و پرپشت شدن موها اثبات شده است.

مواد تشکیل دهنده و خاصیت ماسک مو

مواد تشکیل دهنده ماسک مو و فواید استفاده از آن

اینکه در هر ماسک مو از چه ترکیباتی استفاده می‌شود، بیشتر بستگی به وظیفه اصلی آن محصول دارد. اما به طور کلی از مواد مغذی و مرطوب کننده یا حتی آبرسان‌ها در تولید یک ماسک موی آماده یا خانگی استفاده می‌شود تا غذای کاملی برای تغذیه ساقه موها باشد. یک ماسک موی ایده‌آل باید متناسب با نیاز و نوع موهای شما باشد و بر همان اساس هم دارای ترکیبات مناسبی است که میزان آن‌ها به درستی تنظیم شده است.

یک ماسک موی آبرسان، حاوی روغن‌های مرطوب کننده، عصاره میوه‌ها، گل‌ها و برگ گیاهان است. روغن زیتون، نارگیل، آرگان، ماکادمیا، آووکادو، جوجوبا، شی باتر و… متداول‌ترین روغن‌های مغذی و مرطوب کننده هستند که در ماسک موها به کار رفته و خشکی مو و شکنندگی ناشی از آن را برطرف می‌کنند. همچنین استفاده از آب یا عصاره استخراج شده از میوه‌ها و گیاهان مانند آلوئه‌ورا، باعث شده بتوان علاوه‌بر جلوگیری از خروج آب از ساقه مو، موها را آبرسانی کرد و این مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از ماسک مو است.

یک ماسک موی تقویت و تغذیه کننده، که عمدتا می‌تواند موهای آسیب دیده را ترمیم و محکم کند، حاوی مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه، پروتئین‌ها و روغن‌ها و اسیدهای چرب مغذی است. ویتامین‌های E، A، B5 ، B9، B12 و C به همراه اسیدهای چرب امگا 3، 6 و 9 از پرکاربردترین مواد مغذی مورد استفاده در یک ماسک مو هستند. همچنین روغن‌ها و پروتئین‌های مغذی مانند کلاژن و کراتین به فرمول این محصولات اضافه می‌شوند تا بتوانند به ترمیم و تقویت بهتر مو کمک کنند.

در کنار مواد موثره‌ای که گفته شد، هر چقدر یک ماسک مو مواد نگهدارنده یا حساسیت‌زای کمتر یا فرمول طبیعی و گیاهی‌تری داشته باشد، انتخاب مناسب‌تر و سالم‌تری خواهد بود. همچنین دقت به اصل بودن کالا به این معنا است که از کیفیت بیشتری نیز برخوردار است.

ماسک مو برای چه افرادی مناسب است؟

دارندگان موهای خشک و شکننده، افرادی که موی آسیب دیده دارند، خانم‌هایی که به طور مداوم موهایشان را رنگ می‌کنند یا از ابزارهایی با حرارت بالا مثل اتو مو، فر کننده و سشوار برای حالت دادن موهایشان استفاده می‌کنند، همچنین صاحبان موهای نازک یا وز، مخاطبان اصلی ماسک موها هستند.

حتی اگر موهای سالم یا نسبتا سالمی داشته باشید، هفته‌ای یکبار یا دو هفته یکبار استفاده از یک ماسک مو برای حفظ سلامت و درخشندگی موهای شما عالی خواهد بود. مزایای استفاده از ماسک مو برای موهای نازک و ضعیف، خشک، دهیدراته و آسیب‌دیده ایجاب می‌کند که برای محافظت و مراقبت از موهای خود از این محصولات استفاده کنیم.

ماسک مو چه فایده ای دارد؟

فواید ماسک مو

ماسک‌های مو فواید متعددی دارند که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1- رفع خشکی و آسیب‌های متداول مو

اغلب ماسک‌های مو حاوی مواد مرطوب کننده هستند. اما برخی از آن‌ها اختصاصا برای رفع خشکی مو ساخته‌شده‌اند و حاوی مجموعه‌ای از آبرسان‌ها و بهترین روغن‌های مرطوب‌کننده هستند تا موهای خشک را عمیقا هیدراته‌کنند. خشکی مو معمولا باعث نازک شدن، شکننده شدن، از دست رفت فرم و حالت طبیعی مو، و ابتلا به موخوره و وز شدن موها می‌شود.

برخی از افراد به طور ژنتیکی موهای مستعد خشکی دارند. برخی دیگر بعد از استفاده از شامپوهای سولفات‌دار، حرارت بالای وسایلی مثل اتو مو و سشوار، قرارگرفتن در معرض هوای سرد و خشک، باد، آب استخر و… به مشکل خشکی و دهیدراته‌شدن موها دچار می‌شوند. علت این خشکی هر چه که باشد، به لطف مزایای استفاده از ماسک مو می‌توان بر آن غلبه کرد.

2- درخشان کننده و نرم کننده مو

ماسک‌های مو به واسطه داشتن مواد مرطوب کننده و تقویت کننده، می‌توانند عیوب ظاهری و ساختاری مو را کاهش دهند. بنابراین با کمک به مرطوب کردن و صاف کردن ناصافی‌های سطح مو، حالت براق، درخشان، صیقلی و… را که از تارهای موی سالم انتظار می‌رود، ایجاد می‌کنند. مزایای استفاده از ماسک مو برای موهای کدر و بدحالت باعث می‌شود لطافت و نرمی از دست رفته‌ی مو دوباره برگردد و موها خوش حالت شوند.

در کنار استفاده از یک ماسک مو، برای خوش حالت و براق‌ماندن موها، باید مراقبت‌های دیگری نیز انجام‌داده و برخی از رفتارهای نامناسب برای مو را اصلاح کنید. برای مثال، به جای خشک‌کردن مو با باد گرم سشوار، از دمای پایین‌تر استفاده‌کرده یا اجازه‌دهید موها به طور طبیعی در معرض هوا خشک شوند. همچنین ماسک را با آب سرد از روی موها بشویید.

3- ترمیم مو و جلوگیری از آسیب

موها ممکن است بر اثر عوامل متعددی مانند قرارگرفتن در معرض درجه حرارت بالا با مواد شیمیایی، استفاده از محصولات نامرغوب، ساییدگی مو، قرارگرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید و… آسیب ببینند. مزایای استفاده از ماسک مو برای موهای آسیب‌دیده شامل قدرت ترمیم و تقویت موها است. مواد مغذی موجود در فرمولاسیون یک ماسک مو به پوست سر یا ساقه موها نفوذ کرده و به بازسازی رشته‌ها و کوتیکول‌های مو کمک می‌کنند.

علاوه‌بر ترمیم موهای آسیب‌دیده، قراردادن ماسک مو در برنامه مراقبت از مو، از آسیب‌های احتمالی بعدی نیز جلوگیری می‌کند. در واقع می‌تواند با محافظت از مو در برابر عوامل محیطی مختلف و تغذیه و رطوبت‌رسانی هفتگی به تارهای مو، از هرگونه آسیب محتمل پیشگیری کرده و موها را نرم و لطیف نگهدارد. ماسک موهایی که حاوی اسیدهای چرب مفید و آمینواسیدها یا پپتیدهای مغذی برای مو باشند، بهترین انتخاب برای جبران خسارت واردشده به موها هستند.

مزایای استفاده از ماسک مو

4- محافظت و مراقبت از موهای رنگ‌شده

برخی از ماسک‌ها مخصوص موهای رنگ‌شده هستند و اختصاصا برای حفظ و تثبیت رنگ مو طراحی شده‌اند. با کمک این ماسک‌ها هم می‌توان از خشک و کدر شدن موها بعد از استفاده از رنگ مو جلوگیری کرد. همچنین می‌توان به ماندگاری بهتر رنگ مو کمک کرد. خانم‌هایی که به رنگ‌کردن مداوم مو علاقمند هستند، حتما باید یک ماسک موی مخصوص برای محافظت از موهای رنگ‌شده داشته‌باشند.

مزایای استفاده از ماسک مو اورجینال برای موها رنگ‌شده در رفع حالت کدر و مات موها که بعد از رنگ‌کردن مو متداول است، مشخص می‌شود. ترکیبات این محصول کمک می‌کند موها شاداب و آبرسانی شوند، بدون اینکه ذرات رنگ از روی آن‌ها جدا شود. حفظ سلامت تارهای موی رنگ‌شده با کمک تغذیه و تیمار مداوم آن‌ها با یک مخلوط مغذی آبرسان که می‌تواند به لایه‌های درونی هر رشته‌مو نفوذ کند، امکان‌پذیر است.

5- رفع حالت وز در مو

موهای حالت‌دار مواج تا فر، عموما مستعد وز شدن، مجعد شدن و حتی حالت پروازی و معلق در هوا هستند. این حالت شایع که باعث می‌شود موها نامرتب و به هم‌ریخته و درهم‌ژولیده به نظر برسند، برای اغلب خانم‌ها ناخوشایند است. مزایای استفاده از ماسک مو برای این افراد بسیار اهمیت داشته و با کمک یک ماسک موی ضد وز و ضد موخوره، می‌توانند موهای با ظاهر ایده‌آل و مرتب داشته باشند.

6- کمک به سلامت پوست سر

پوست سر برخی از افراد مستعد خشکی است و دچار شوره خشک یا اسکالپ می‌شود. برای از بین‌بردن این حالت پوسته‌پوسته و دانه‌های سفیدی که زیبایی مو را ضایع می‌کنند، باید از شامپو و ماسک موی مخصوصی استفاده‌کرد که می‌تواند علاوه‌بر ساقه مو، پوست سر را نیز آبرسانی کند.

مزایای استفاده از ماسک مو

7- ارزان و سریع برای درمان و بهبود مو

مراجعه به آرایشگاه‌ها یا کلینیک‌های تخصصی برای درمان مشکلات مو، معمولا نیازمند صرف وقت و هزینه قابل توجه است. اما با خرید یک ماسک موی اصل، هر چقدر هم که گران باشد، تا مدت‌ها موهایتان را در برابر آسیب‌ها یا مشکلات متداول، بیمه خواهید کرد. چون می‌توانید با صرف زمان و پول کمتر از مزایای استفاده از ماسک مو بهره‌مند شوید و نیازی به درمان‌های گزاف نداشته‌باشید. در واقع یک ماسک مو با یک تا دو بار استفاده در هفته، می‌تواند وضعیت موها را بهبود دهد و تا ماه‌ها از موها در برابر آسیب و خشکی محافظت کند.

سخن پایانی

با مطالعه این مطلب از مجله سوراو، به خوبی با ویژگی‌ها و فواید استفاده از ماسک مو، آشنا شده‌اید و با قراردادن ماسک مو در برنامه مراقبت از موهایتان دیگر نیازی به درمان‌های آرایشگاه نخواهید داشت و در وقت و بودجه‌ی خود صرفه‌جویی می‌کنید. شکنندگی، موخوره، کدری، بدحالت شدن موها و… از مهم‌ترین مشکلات مو هستند که با استفاده از ماسک مو به آن‌ها دچار نخواهید شد. به طور کلی با استفاده از ماسک مو، موهای قوی‌تر با وز کمتر و پوست سر سالم‌تری خواهید داشت.

اگر به استفاده از ماسک مو تمایل دارید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما از صفحه خرید ماسک مو در فروشگاه اینترنتی سوراو بازدید کنید. ما در فروشگاه سوراو، امکان خرید طیف گسترده‌ای از ماسک موهای مو که توسط برندهای معتبری همچون برند او جی ایکس، گارنیر، هیربرست، اولاپلکس و… را برای شما فراهم کرده‌ایم. کافی است محصول مد نظر خود را انتخاب کنید و سفارش دهید تا در بازه زمانی کوتاهی، درب منزل تحویل بگیرید.