SiteLogo

خواص روغن آرگان برای ابرو و مژه +نحوه استفاده

کیمیا سلطانی 11 شهریور 1402
0 7478
خواص و طرز استفاده از روغن آرگان برای ابرو و مژه

داشتن ابرو و مژه‌هایی پرپشت، سالم و ضخیم در هر سنی چهره ما را زیباتر نشان می‌دهد. متاسفانه استفاده از مواد آرایشی، ترکیبات شیمیایی و… باعث ریزش و خالی‌شدن ابرو و مژه می‌شود که یک اتفاق بسیار ناخوشایند برای همه خانم‌ها است. حل این مشکل نیاز به مواد تقویت‌کننده مو دارد که گاهی خود آن‌ها عوارض جانبی دیگری بروز می‌دهند. استفاده از روغن‌های گیاهی مانند روغن آرگان برای ابرو و مژه، به دلیل طبیعی‌بودن و عدم وجود مواد شیمیایی، یک راه آسان، مطمئن و در دسترس است. برای آشنایی کامل با خواص و نحوه استفاده از این محصول تا پایان این مطلب از مجله زیبایی سوراو، همراه ما باشید.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان چیست؟ خواص روغن آرگان برای مژه و ابرو

روغن آرگان برای مو یکی از شناخته‌شده‌ترین روغن‌ها است و باعث نرمی، لطافت، درخشندگی، ترمیم و جلوگیری از موخوره در آن می‌شود. اما به‌جز موی سر، از این روغن شگفت‌انگیز برای موهای ابرو و مژه نیز می‌توان استفاده کرد. چرا که این موها از لحاظ ساختاری تفاوتی با یکدیگر ندارند. پس اگر این روغن می‌تواند موهای شما را زیباتر کند، چرا از آرگان برای ابرو و مژه کمک نگرفت؟

آرگان اویل، از مغز میوه آرگان به‌دست می‌آید و به‌عنوان طلای مایع نیز شناخته می‌شود. این روغن از کشور مراکش به همه جهان معرفی شد و مدت‌ها است به دلیل کاربردهای بهداشتی و زیبایی خود مورد توجه قرار گرفته‌است. روغن آرگان فواید بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به وجود ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب ضروری اشاره کرد. قرار گرفتن این ترکیبات در کنار هم، آرگان اویل را به یک مرطوب‌کننده عالی تبدیل می‌کند که باعث حفاظت از پوست و مو می‌شود، التهاب را کاهش می‌دهد و روند طبیعی رشد موها را بهبود می‌دهد.

روغن آرگان چیست؟ + خواص آن برای پوست و مو
روغن آرگان چیست؟ + خواص آن برای پوست و مو
روغن آرگان یکی از پرکاربردترین روغن‌های گیاهی است که برای بهبود سلامت پوست و مو استفاده می‌شود. بسیاری از خواص روغن آرگان برای پوست و مو صحبت می‌کنند و آن را یک محصول معجزه‌آسا می‌دانند. در این مطلب از مجله زیبایی سوراو، به‌طور کامل به شما می‌گوییم ک

خواص استفاده از روغن آرگان برای ابرو و مژه

تغذیه و تقویت مژه و ابروها روغن آرگان غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید می‌باشد که به طور عمیق به مژه و ابرو نفوذ کرده و آن‌ها را تقویت می‌کند. این عناصر مغذی باعث افزایش سلامت موها و رشد آن‌ها می‌شوند.
افزایش رشد مژه و ابروها ویتامین E موجود در روغن آرگان، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، به سلول‌های مویی کمک می‌کند تا از خرابی‌ها و آسیب‌های ناشی از آلودگی و عوامل محیطی در امان باشند. در نتیجه این ویتامین باعث افزایش رشد مژه و ابروها و بهبود شرایط کلی آن‌ها می‌شود.
مرطوب کننده و نرم‌کننده مژه و ابروها روغن آرگان غنی از اسیدهای چرب ضروری مثل اسید لینولئیک و اولئیک است که باعث نرم و لطیف شدن مژه و ابروها می‌شوند. این روغن به سادگی به مژه و ابروها نفوذ کرده و آن‌ها را مرطوب و محافظت شده نگه می‌دارد.
جلوگیری از شکنندگی مژه و ابروها برخی از عوامل محیطی مانند آب و هوا، استفاده‌های مکرر از محصولات آرایشی یا تنش‌های مکانیکی می‌توانند باعث شکنندگی مژه و ابروها شوند. روغن آرگان به عنوان یک لایه محافظتی روی مژه و ابروها عمل کرده و از شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.
حمایت از سلامت و زیبایی مژه و ابروها با استفاده مداوم از روغن آرگان، مژه و ابروها می‌توانند به شکلی طبیعی و سالم به نظر بیایند. این روغن غنی از عناصر ضروری برای رشد و نگهداری سلامت مژه و ابروها است و باعث ایجاد ظاهری براق و جذاب می‌شود.

خواص روغن آرگان برای ابرو

"خواص

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که انواع روغن‌های گیاهی مانند روغن آرگان که به روش فشار سرد تولید می‌شوند، برای مو مفید هستند و باعث رویش موهای جدید می‌شوند. اگر نگران خالی‌شدن ظاهر ابروهای خود هستید، هر شب مقداری از آن را روی ابرو بمالید تا به بازسازی فولیکول‌های جدید مو در آن ناحیه کمک کند. وجود ترکیباتی نظیر ویتامین E و اسیدهای چرب مغذی در روغن آرگان باعث رشد سریع‌تر ابروها، تیره‌تر شدن و ضخیم‌تر شدن آن می‌شود.

خواص آنتی‌اکسیدانی روغن آرگان برای ابرو، گردش خون در ریشه مو را بهبود می‌دهد و به‌این ترتیب، مواد مغذی مورد نیاز برای رشد ابرو، بهتر جذب آن می‌شود. به‌علاوه می‌توانید برای آرایش ابرو نیز از این روغن استفاده کنید و آن را جایگزین مواد شیمیایی و حالت‌دهنده ابرو کنید.

طرز استفاده از روغن آرگان برای ابروها

بهترین زمان برای استفاده از روغن آرگان، هنگام شب و در طول خواب است تا فرصت کافی برای جذب مواد مفید وجود داشته باشد. آرگان اویل را می‌توان با کمک یک گوش پاک‌کن روی ابروها مالید. این کار را هر شب و به مدت چندین ماه انجام دهید تا به بهترین نتیجه از خواص آرگان برای ابرو برسید. برای حداکثر ضخامت ابرو، روغن آرگان حاوی ویتامین E را به‌طور مساوی با روغن کرچک مخلوط کنید و قبل از خواب با پنبه یا انگشت روی ابرو بزنید و صبح روز بعد طبق روال همیشگی صورت خود را بشویید.

خواص روغن آرگان برای مژه

خواص روغن آرگان برای مژه

اگر رشد مژه‌های شما کم است و می‌خواهید مژه‌های پرپشت‌تری داشته‌باشید، روغن آرگان یک گزینه مناسب برای شما است. استفاده از این روغن علاوه‌بر حالت‌دادن مژه‌ها، در طولانی‌ مدت به افزایش طول و سلامتی مژه‌ها کمک می‌کند. وجود ویتامین‌های محلول در چربی و مرطوب‌کننده مانند ویتامین‌های A و E در روغن آرگان، مژه‌ها را هیدراته نگه داشته و ضخیم‌تر نشان می‌دهد. به‌ طور کلی می‌توان گفت این روغن همه مواد مغذی برای رشد موها را در خود دارد و استفاده روزانه از آن، رشد موهای مژه را تقویت می‌کند.

طرز استفاده از روغن آرگان برای مژه‌ها

برای استفاده از روغن آرگان برای ابرو و مژه، از انگشتان دست کمک بگیرید. ابتدا دست‌های خود را به‌خوبی بشویید و مطمئن شوید که هیچ‌گونه بقایای صابونی روی آن وجود ندارد. چند قطره از روغن را روی انگشت بریزید و مژه‌ها را کاملا با آن بپوشانید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید. به‌جای انگشت می‌توانید از یک گوش پاک‌کن تمیز برای چرب‌کردن مژه‌ها استفاده کنید. همین‌طور استفاده از یک ظرف ریمل قدیمی که کاملا تمیز شده‌است، مصرف روغن آرگان برای مژه را بسیار آسان می‌کند.

برای افزایش اثر بخشی، نیازی به مصرف مقدار زیادی روغن روی مژه نیست چرا که این کار باعث سوزش چشم و آسیب به آن شده و بالش شما را نیز لکه‌دار می‌کند. مقدار اضافی روغن را زیر چشم بمالید تا علاوه‌بر رشد ابرو، سیاهی دور چشم را نیز کاهش دهید. فراموش نکنید که برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل باید صبور باشید. تاثیرگذاری روغن آرگان به نحوه استفاده و از همه مهم‌تر، سرعت رشد طبیعی مژه‌های هر شخص بستگی دارد.

نکات تکمیلی در مورد استفاده از روغن آرگان برای ابروها و مژه‌ها

نکات تکمیلی در مورد استفاده از روغن آرگان برای ابروها و مژه‌ها

به طور کلی، استفاده از روغن آرگان برای مراقبت از مژه و ابرو بسیار مفید است، اما برای حصول از نتایج بهتر و جلوگیری از هر گونه مشکل، باید به نکات زیر توجه کنید:

1. استفاده از روغن آرگان اصلی و خالص:

اطمینان حاصل کنید که روغن آرگانی که استفاده می‌کنید اصلی و خالص است. برخی محصولات ممکن است شامل افزودنی‌ها و مواد شیمیایی باشند که می‌توانند به جای افزایش زیبایی، مشکلاتی را برای مژه و ابرو ایجاد کنند.

راهنمای خرید روغن آرگان خوب با 11 روش ساده
راهنمای خرید روغن آرگان خوب با 11 روش ساده
در چند سال اخیر، روغن آرگان به یکی از معروف‌ترین روغن‌های جهان تبدیل شده‌است. اما به دلیل خواص بسیار زیاد و افزایش تقاضای روغن آرگان در سطح جهان، درصد بالایی از روغن‌های آرگان موجود در جهان و ایران، کیفیت و اصالت کافی ندارد. به‌همین دلیل یکی از چالش‌

2. آزمایش حساسیت:

قبل از استفاده از روغن آرگان روی مژه و ابروها، تست حساسیت را انجام دهید. برای این کار، یک قطره کوچک از روغن آرگان را روی پوست دست خود قرار داده و مدتی منتظر بمانید. اگر هیچ علامت حساسیتی نشان داده نشد، می‌توانید از آن برای مژه و ابروها استفاده کنید.

3. استفاده در مقدار مناسب:

مقدار کمی از روغن آرگان برای پوشش مژه و ابروها کافی است. استفاده اضافی از روغن می‌تواند باعث چربی زیاد در مژه‌ها شده و ممکن است مواد آرایشی را به راحتی حذف کند.

4. استفاده منظم:

برای دستیابی به نتایج بهتر، بهتر است روغن آرگان را به صورت منظم استفاده کنید. روزی یک یا دو بار در مورد مژه و ابروها ماساژ دهید تا روغن به طور کامل جذب شود و خواصش به موها منتقل شود.

5. عدم تماس با چشم:

اطمینان حاصل کنید که روغن آرگان به چشم‌ها نریزد، زیرا می‌تواند تحریک‌کننده باشد و عوارضی مانند قرمزی و التهاب ایجاد کند.

6. حفظ شرایط نگهداری:

روغن آرگان را در جای خنک و خشک نگهدارید و از تماس آن با نور مستقیم خورشید و گرما جلوگیری کنید تا خواص آن حفظ شود.

سخن پایانی

روغن آرگان سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، اسیدهای چرب مفید و ویتامین‌های محلول در چربی است که علاوه‌بر موی سر، آن را برای مصرف روی مژه و ابرو نیز به یک روغن گیاهی مفید تبدیل می‌کند. از جمله خواص روغن آرگان برای ابرو می‌توان به پرکردن، افزایش ضخامت و بهبود تغذیه‌رسانی و کاهش ریزش آن اشاره کرد. این روغن، مژه‌ها را حالت می‌دهد و یک جایگزین طبیعی برای ریمل‌های شیمیایی است. با استفاده طولانی‌ مدت از آن نیز شاهد افزایش طول، پرپشت‌شدن و تقویت مژه‌های خود خواهید بود. البته فراموش نکنید که مصرف روغن‌های گیاهی نیاز به استمرار و گذشت زمان دارد و نتیجه به‌دست‌آمده نیز تا حد زیادی به نوع مژه و ابروی شما برمی‌گردد.