SiteLogo

فواید روغن آرگان برای پوست بدن

کیمیا سلطانی 11 شهریور 1402
0 355
فواید روغن آرگان برای پوست بدن

استفاده از روغن‌های گیاهی برای بهبود سلامت پوست بدن، به سال‌های خیلی دور برمی‌گردد. امروزه با فراوان‌شدن محصولات مخصوص پوست بدن نظیر لوسیون، کرم و…، مصرف روغن‌های گیاهی هنوز هم جایگاه خود را حفظ‌ کرده است. چرا که روغن‌های گیاهی نظیر روغن آرگان برای پوست بدن خواص بی‌شماری دارند. علاوه‌بر این، فاقد ترکیبات شیمیایی بوده و برای افراد با پوست حساس بهترین گزینه محسوب می‌شوند. اما روغن آرگان چیست و چه خواصی برای برای پوست نقاط مختلف بدن دارد؟ اگر می‌خواهید با فواید روغن آرگان برای پوست بدن آشنا شوید، تا پایان این مطلب از مجله سوراو، همراه ما باشید.

روغن آرگان چیست؟ + خواص آن برای پوست و مو
روغن آرگان چیست؟ + خواص آن برای پوست و مو
روغن آرگان یکی از پرکاربردترین روغن‌های گیاهی است که برای بهبود سلامت پوست و مو استفاده می‌شود. بسیاری از خواص روغن آرگان برای پوست و مو صحبت می‌کنند و آن را یک محصول معجزه‌آسا می‌دانند. در این مطلب از مجله زیبایی سوراو، به‌طور کامل به شما می‌گوییم ک

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان که از هسته درختان آرگان بومی مراکش تهیه می‌شود، قرن‌ها است که برای درمان و زیبایی پوست استفاده می‌شود. تا 600 سال قبل از میلاد، فنیقی‌ها به خواص این روغن شگفت‌انگیز اعتماد کردند و پس از آن، با راهیابی به شمال آفریقا، برای پوست و مو مورد مصرف قرار گرفت. در حال حاضر روغن آرگان، به‌تنهایی یا در فرمولاسیون محصولات مختلف به‌کار می‌رود.

فواید روغن آرگان برای پوست بدن

خواص روغن آرگان برای پوست بدن

روغن آرگان حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب غیر اشباع و ویتامین است. از این رو می‌تواند خواص بسیار زیادی برای پوست داشته باشد. در ادامه شما را با مهم‌ترین خواص روغن آرگان برای پوست بدن آشنا خواهیم کرد:

1- جوان و درخشان‌کننده پوست بدن

آرگان، کلید اصلی حفظ جوانی و درخشانی پوست است. این روغن طلایی و شفاف، به‌دلیل سطوح بالای ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب، یک راه ایده‌آل برای رفع پیری پوست است. مواد مغذی آن، به‌طور طبیعی پوست را تغذیه می‌کنند. همین‌طور آسیب‌های اجتناب‌ناپذیری که با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید به‌وجود می‌آیند را ترمیم خواهند کرد. بازیابی خاصیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از بروز چین‌وچروک، از دیگر فواید روغن آرگان برای بدن است.

نکته مثبت در خصوص روغن آرگان برای پوست بدن، مرطوب‌کردن بدون دارا بودن مواد شیمیایی تحریک‌کننده است. بعد از مصرف، پوست درخشندگی طبیعی و جوانی خود را باز می‌یابد. کافی‌ است چند قطره از این روغن را روی پوست بدن خود ماساژ دهید.   

2- حفظ سلامت پوست دست و پا

اگر ناخن‌های شکننده، دست‌ و پای پینه‌بسته، خشک یا ترک‌ خورده دارید، سعی کنید هر شب چند قطره روغن آرگان را در روی پوست بخش مورد نظر ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود. استفاده منظم از این روغن، به طور کلی به حفظ سلامت پوست دست و پا و ناخن‌ها، کمک بسیاری می‌کند.

این کار را قبل از خواب انجام دهید تا در طولانی‌ مدت ناخن و پوستی سالم، صاف و مرطوب داشته باشید.

فواید روغن آرگان برای پوست بدن

3- مرطوب‌کننده بدن

اگر پوست خشک و خارش بدن شما را کلافه کرده‌است، از روغن آرگان به‌عنوان یک مرطوب‌کننده قوی برای کل بدن خود استفاده کنید. به‌ خصوص اگر با مشکلاتی نظیر اگزما یا پسوریازیس دست‌ و پنجه نرم می‌کنید، روغن آرگان برای پوست بدن بهترین انتخاب است. استفاده مستقیم از روغن آرگان روی پوست خشک و پوسته‌شده، بلافاصله آن را تسکین می‌دهد و مواد مغذی و آنتی‌اکسیدانی آرگان، به مرور پوست آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند. این محصول التهاب را کاهش و درد را تسکین می‌دهد و باعث بهبودی و بازگرداندن زیبایی طبیعی پوست شما می‌شود.

4- کاهش آکنه و محو شدن جای زخم

روغن آرگان می‌تواند به کاهش آکنه و اسکارها در بدن کمک کند. آکنه در بسیاری اوقات در اثر چربی پوست در کمر، بازو و… ایجاد می‌شود. روغن آرگان با تقلید چربی طبیعی پوست، بدون بر جای‌ گذاشتن روغن اضافی، آن را آبرسانی می‌کند. این موضوع جلوی تحریک غدد ترشح‌کننده چربی را می‌گیرد و از بروز جوش و آکنه نیز جلوگیری می‌کند. از طرفی به‌ دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها در روغن آرگان برای پوست بدن، این محصول می‌تواند با کاهش التهاب و بهبود سلول‌های آسیب‌دیده، آکنه‌ و جای زخم روی بدن را درمان کند.

 

5- روغن آرگان مناسب برای ماساژ پوست بدن

ماساژ پوست بدن به‌ وسیله این روغن، پوست را نرم می‌کند و از این رو روغن آرگان، یکی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ بدن به حساب می‌آید. به‌ علاوه‌ برای درد و تورم عضلات نیز مفید بوده و باعث‌ جوان‌سازی پوست می‌شود.

روغن آرگان مناسب برای ماساژ پوست بدن

6- نرم و زیبا کردن لب

روغن آرگان، با تامین رطوبت مورد نیاز، لب‌های شما را زیبا و نرم می‌کند. در هوای بسیار سرد، گرم یا خشک، لب‌ها دهیدراته‌شده و پوسته‌پوسته می‌شوند. ساده‌ترین و موثرترین کار، مالیدن چند قطره روغن آرگان به‌ عنوان بالم لب است. به‌ این ترتیب لب‌های شما نرم، هیدراته و به‌ طور طبیعی زیبا می‌شوند.

سایر خواص روغن آرگان برای پوست بدن

تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست
کاهش التهابات پوست
جلوگیری از پیری و افتادگی پوست
بهبود رنگ پوست
تسکین پوست
افزایش میزان کلاژن موجود در پوست
دارای خواص ضد قارچی و ضد عفونی‌ کننده
تسهیل جذب سایر محصولات پوستی
تقویت لایه دفاعی پوست
جلوگیری از تشکیل پیگمانت‌های غیرهمگن
و...

نکات مهم استفاده از روغن آرگان برای پوست بدن

برای دریافت بهترین نتایج و جلوگیری از هر گونه مشکل، باید در استفاده از روغن آرگان، به نکات زیر توجه داشته باشید:

استفاده از روغن آرگان برای پوست بدن

  • قبل از استفاده از روغن آرگان بر روی پوست بدن، بهتر است ابتدا یک تست حساسیت روی ناحیه کوچکی از پوست انجام دهید و منتظر واکنش‌ پوستتان باشید. در نهایت اگر پوستتان واکنش ناخوشایندی نشان نداد، با خیال آسوده از روغن آرگان بر روی پوستتان استفاده کنید.
  • هرچند روغن آرگان خیلی ملایم است، اما بهتر است برای استفاده از مقدار کمتری شروع کنید و سپس میزان استفاده را تنظیم کنید.
  • روغن آرگان بیشتر برای پوست خشک و نیازمند رطوبت استفاده می‌شود.
  • در صورت داشتن پوست حساس یا مشکل‌های پوستی ناشی از انواع آلرژی‌ها، قبل از استفاده از روغن آرگان، با پزشک خود مشورت کنید.
  • برای حفظ رطوبت و نرمی پوست، استفاده مرتب از روغن آرگان موثرتر است.
  • بهترین زمان برای استفاده از روغن آرگان پس از حمام یا شستن بدن است. زیرا پوست مرطوب و تمیز می‌باشد و روغن اثرات بهتری بر روی پوست می‌گذارد.
  • می‌توانید قبل از استفاده از آرایش، روغن آرگان را به عنوان مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست برای میکاپ آماده‌تر و نرم‌تر باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که روغن آرگانی که استفاده می‌کنید خالص و بدون افزودنی‌های مضر است.

راهنمای خرید روغن آرگان خوب با 11 روش ساده
راهنمای خرید روغن آرگان خوب با 11 روش ساده
در چند سال اخیر، روغن آرگان به یکی از معروف‌ترین روغن‌های جهان تبدیل شده‌است. اما به دلیل خواص بسیار زیاد و افزایش تقاضای روغن آرگان در سطح جهان، درصد بالایی از روغن‌های آرگان موجود در جهان و ایران، کیفیت و اصالت کافی ندارد. به‌همین دلیل یکی از چالش‌

  • می‌توانید روغن آرگان را برای ماساژ پوست استفاده کنید تا علاوه بر مرطوب کردن، تنش عضلات را هم کاهش دهد.
  • روغن آرگان بهتر است در محیط خنک و خشک نگهداری شود و از نور مستقیم آفتاب دور باشد.

سخن پایانی

در این مطلب، سعی کردیم شما را به طور جامع و کامل، با خواص و فواید روغن آرگان برای پوست بدن و همچنین نکاتی در مورد استفاده از این روغن را با شما به اشتراک گذاشتیم. با رعایت این نکات و استفاده مرتب از روغن آرگان، می‌توانید از خواص آن برای بهبود و حفظ سلامت پوست بدن خود بهره‌برداری کنید.

اگر تجربه‌ای در خصوص استفاده از این روغن دارید یا سوالی درباره روغن آرگان برای پوست بدن دارید، می‌توانید آن را از طریق بخش نظرات با ما و سایر همراهانمان به اشتراک بگذارید. کارشناسان سوراو در اولین فرصت پاسخگو شما خواهند بود.

همچنین اگر قصد خرید و استفاده از محصولات اورجینال خارجی حاوی روغن آرگان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه اینترنتی سوراو، بازدید کنید.